DHL Express – Partnership


DHL Express

 

Veel mensen zijn bekend met het merk DHL. Maar weten ze ook wat voor dynamische organisatie er achter dit merk schuilt? Het uitgangspunt en de start van onze samenwerking was om een sterk DHL Express merk neer te gaan zetten voor de (toekomstige) werknemers van de organisatie. Gedurende de periode van een jaar hebben we samen hard gewerkt om een sterk werkgeversmerk neer te zetten. Door middel van diverse workshops en interviews zijn we tot de kern gekomen van het werknemersverhaal en hebben we dit tot leven laten komen in een cultuurfilm. De vervolgstap was het opnieuw inrichten van de “werkenbij” website die we een (fris) nieuw design hebben gegeven en waarbij we o.a. de kandidaatreis hebben geoptimaliseerd. Met de nieuwe content is een sterke basis neergelegd voor een 3-maanden durende campagne waarin we content hebben getest voor verschillende personas. Door middel van deze campagne hebben we niet alleen gezorgd voor meer “brand awareness” maar hebben we ook veel resultaat geboekt in het vinden van passende content bij verschillende doelgroepen. We kijken dan ook terug op een mooie en succesvolle samenwerking!
Florentine Coenen-Viersen – Recruitment Business Partner DHL Express:
‘’Met de hulp van YourConnector hebben we een heel nieuw framework binnen onze werkenbij site weten te realiseren, daarnaast weten we nu welke content aanslaat bij onze doelgroepen en welke niet. Dit is voor ons een zeer waardevolle bijdrage in onze employer branding campagne.’’